Pismo Betty Cornell

Pozdrav!

Ja sam Betty Cornell!

1951. godine napisala sam "Priručnik za tinejdžerice:
Kako postati popularna." Bile su mi tada dvadeset
i četiri. Trifrtaljke su bile zadnji modni krik.
Dosezale su do polovice listova i bile najkraće hlače
u to doba. Plisirane suknje uglavnom su bile do gležnjeva,
a mnoge djevojke same su si plele tada smrtno
moderne pulovere s okruglim izrezom oko vrata.
Minice su bile udaljene cijelo desetljeće, a tijesne
traperice i topići još neotkriveni.
Ako bismo poželjele kakve izmjene s kosom, izravnali
bi nam je u frizeraju. (U dućanu nije bilo boje
za kosu jer je nitko nije bojio!) Da bih si napravila
frizuru, svaku sam večer kosu namotavala na krpene
uvijače „pojačane“ papirnatim rupčićima radi većeg
volumena, odlazila u krevet i budila se ujutro sa savršenom
paž-frizurom.

Ali danas su se stvari promijenile. Šećem gradom
i vidim kose obojene u plavo i ružičasto i odjeću koja
puno više otkriva. Svjedočila sam modnim trendovima
koji su neusporedivo manje čedni od onih za
moje mladosti. Dovoljno sam stara da bih znala kako
moda pomiče nekadašnje granice. No ipak, što su se
stvari više mijenjale, ključna pobuda za nadmašivanjem
prethodnog naraštaja nedvojbeno je ostajala
ista, baš kao i prije, dok sam pisala svoju knjigu.
Više nisam uglednica modnog svijeta, no utjeha mi
je znati da je krajnji cilj ostao isti iako se proizvod
promijenio.

Moje najživlje uspomene povezane su s objavljivanjem
"Priručnika za tinejdžerice: Kako postati
popularna" i time koliko sam uvijek bila polaskana
kad sam iz pisama svojih čitateljica saznavala što su
sve naučile. Pisale su mi o svojoj odjeći, frizurama i
zabavama – voljela sam čitati o tomu.
No najviše me iznenadilo jedno pismo koje sam
dobila poslije – nekoliko desetljeća! Došlo je elektroničkom
poštom i pokazalo se najdirljivijim i najmudrijim
od svih. Poslala mi ga je Maya Van Wagenen
u travnju 2012. godine. U njemu je stajalo da sam joj
promijenila život! Naime, moja joj je knjiga poslužila
kao naputak i smjernica kako se nositi s izazovima
s kojima se susretala u školi. Neobično, poslušala je
savjete koje sam napisala prije više od pola stoljeća i
primijenila ih u današnjici. Oduševilo me saznati da
je moja knjiga odoljela zubu vremena i da još uvijek
može biti korisna tinejdžerima.

Kad sam završila s čitanjem Mayine knjige – ove
koju ste i vi nakanile pročitati – osjetila sam cijelu
dugu emocija: ponos, ljubav, zadovoljstvo i nalet sretnih
uspomena. Zadivilo me vidjeti kako Maya priča
svoju priču s toliko umješnosti, sigurnosti i ljupkosti.
Tijekom godina svjedočila sam mnogim modnim
trendovima i promjenama u načinima njege te, u
nekim slučajevima, njihovu ponovnom izranjanju u
nešto izmijenjenom obliku prikladnom ukusu novog
naraštaja. Ali, pišući svoju knjigu, nikada nisam
pomislila da će moji savjeti vrijediti šezdeset godina
kasnije za jednu novu, mladu spisateljicu.

Započela sam karijeru kao manekenka i poslije
postigla velik uspjeh kao spisateljica. Za razliku od
mene, Maya svoju karijeru započinje kao spisateljica,
ali je već uzor hrabrosti i samouvjerenosti svomu
i sljedećim naraštajima.


Betty Cornell

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Ivana Petrušić: 40 dana, Vodič do mentalnog, tjelesnog i duševnog blagostanja

Tisja Kljaković Braić: U MALU JE UŠA ĐAVA

Citati o ljubavi