Postovi

Prikazuju se postovi od prosinac, 2014

Idući gost Filozofskog teatra – Niccolò Ammaniti

Idući gost Filozofskog teatra – Niccolò Ammaniti Nakon vrlo uspješnog pokretanja Filozofskog teatra na Noć kazališta, kada je u HNK gostovanje Julije Kristeve pratilo više od 700 ljudi, idući gost je jedan od najpriznatijih suvremenih talijanskih pisaca Niccolò Ammaniti. Samo u Italiji prodao je stotine tisuća primjeraka knjiga, dobitnik je najvažnije talijanske književne nagrade “Strega”, a i hrvatskoj publici je vrlo dobro poznat. Kritika ga naziva “Dickensom našeg doba”, a najbolji opis vjerojatno je dao jedan književni kritičar kazavši da kod Ammanitija “Mark Twain susreće Stephena Kinga na vrućem žitorodnom jugu Italije”. Ammaniti je u prijevodu na hrvatski jezik prisutan još od 2003. s knjigama “Kako Bog zapovijeda”, “Ja se ne bojim”, “Nek zabava počne” i “Blato”. Njegove su knjige prevedene u 44 zemlje, a mnoge su se našle i na filmskom platnu. Posljednji film po romanu “Ja i ti” ( lo e te , 2012), o dječaku koji se umjesto odlaska na skijanje sakrije u podrum,

Davina: MOJA KIŠNA DJEVOJČICA

Slika
Bez Princeze naš bi život bio tako svakodnevan. Ja bih možda putovala po svijetu, možda čak izgradila karijeru. Ne bih svaki dan gledala u nebo da vidim je li vedro, hoće li se moći gledati zvijezde ili će Princeza ići uplakana u krevet. Ne bih napamet znala koji sir ima „jak“ miris, a koji može proći njezino budno oko i nosić. I dalje bih spokojno sjedila za stolom i miješala šećer u svojoj kavi i ne bih ustajala i krišom to radila u zadnjem kutu svoje kuhinje. Jer ne bih imala nikoga pored sebe kome bi se tada vrtjelo u glavi. I najvažnije, ne bih bila mama svojoj čudnovatoj Princezi. PRINCEZIN DOLAZAK Kako su se pronašli mama i tata U Njemačkoj se nisam zatekla svojom voljom i nisam se planirala zadržati osobito dugo . Ali život je ono što nam se događa dok mi planiramo. Ni u mojem planu nije bio ostanak zauvijek. Kao što rekoh, život se događa . Meni se dogodio moj muž. Ja, ne baš tako romantično stvorenje, zaljubih se na prvi pogled. Leptirići, ne samo u sto

Simon Sebag Montefiore: JERUZALEM

Slika
JERUZALEM, ulomak iz Uvoda Govoriti o povijesti Jeruzalema znači govoriti o povijesti svijeta, ali to istodobno znači govoriti o kronici jednog, kroz povijest bijednog provincijskog grada, smještenog između golih judejskih brežuljaka. Jeruzalem je nekoć smatran središtem svijeta – danas je ta tvrdnja istinitija no ikad: za nj se otimaju abrahamovske religije, on je svetinja sve popularnijeg kršćanskog, židovskog i islamskog fundamentalizma, strateško bojno polje sukobljenih civilizacija, linija fronte što dijeli bezboštvo i vjeru, zvijezda vodilja svima koje privlači svjetovnost,predmet zanimanja smušenih poklonika raznovrsnih teorija urote i proizvodnje mitova pomoću interneta, osvijetljena pozornica u koju su, naročito danas, kad smo izloženi dvadesetčetverosatnim vijestima, uperene sve kamere ovoga svijeta. Religijski, politički i medijski interesi međusobno se pothranjuju, čineći Jeruzalem, kao nikad dosad, predmetom intenzivnog i pomnog proučavanja. Jeruzalem je sveti g

Bruno Šantek: Beskompromisno iskrena knjiga koja zbližava liječnike i pacijente

Slika
Bruno Šantek: Beskompromisno iskrena knjiga koja zbližava liječnike i pacijente Počelo je gotovo iz zasjede. Bez krivog udaha, bez ikakva napora i pomicanja, bez nerviranja i drugih problema. Jednostavno, zrak kao da je odjednom postao suh, rijedak, osjećao sam se kao u ronilačkom odijelu u kojemu nestaje kisika - t ako Bruno Šantek počinje svoju „ispovijest o bolesti koja oduzima dah“, predstavljajući se kao vj   „Izdisaj“ čita se kao napeti krimić, tim više što su u njemu i najdramatičnije scene stvarne, a ne plod autorove mašte. Autorovu ispovijest prate komentari dr. Nevena Tudorića, liječnika koji dokazuje da, uz današnje terapijske mogućnosti, nema razloga za lošu kontrolu astme, a knjiga objavljena u biblioteci „Profil klinika“ i prvenstveno je namijenjena pacijentima oboljelima od astme i njihovim liječnicima.   ešt i ambiciozan pisac. Njegov * Zašto ste napisali “Izdisaj“? Jeste li pretpostavljali da vaše iskustvo nekome može pomoći? Koliko vam je pisanje pomog